computer onderzoek bij software of hardware problemenWe repareren Desktop Computers en Laptops. Daarbij maken we onderscheid in reparaties van hardware veroorzaakt door een defect of kapot onderdeel van je pc of laptop. Maar ook softwarematige problemen kunnen computerproblemen veroorzaken en kunnen door ons worden verholpen.  

1. Reparaties van Hardware:

Veel voorkomende reparaties van hardware storingen en problemen met defecte onderdelen:

  • Laptop Reparatie – diverse laptop reparaties
  • Oplaad problemen repareren door defecte DC-Jack (powerjack) of kapotte lader reparatie.
  • Laptop Scherm Reparatie – defect LCD scherm repareren of vervangen. Bijv, bij geen beeld, witte, grijze strepen, zwarte balken, deels geen beeld.
  • Laptop water- of vloeistofschade reparatie: bv water, koffie of thee gemorst op toetsenbord van laptop. Niets functioneert meer, reageert niet op (sommige) toetsaanslagen.
  • Accu vervangen indien deze snel leeg is of niet meer oplaad. (Zonder lader kan niet meer mobiel worden gewerkt.)
  • Koeling vervangen, repareren of schoonmaken bij ventilatie of koelingsproblemen: computer wordt heet, valt uit, hapert en/of maakt veel lawaai.
  • Videokaart vervangen: geen beeld meer, strepen of vlekken, melding ‘no signal’.
  • Harddisk reparatie: we repareren geen defecte harde schijven maar kunnen deze wel vervangen. Als de gegevens erop belangrijk zijn, kunnen we eventueel Data Recovery aanbieden alvorens deze te vervangen.
  • Moederbord repareren. Computer geeft geen enkel teken van leven. LED’s lichten niet op. Indicatielampjes blijven donker.

Laptop Reparatie: Kosten Indicatie of direct laten repareren?
In het geval van hardwarematige defecten kunnen we vaak vooraf een inschatting van de kosten maken, zonder dat we langskomen. Je kunt HIER een vrijblijvende computer reparatie kostenindicatie aanvragen. Het is ook mogelijk het defect apparaat direct te laten ophalen voor reparatie. Bel ons voor een afspraak of maak een online afspraak.

Levensduur: wel of niet repareren?
Soms is het niet meer lonend om de PC apparatuur nog te repareren. We houden rekening met de economische levensduur van een computer. De kosten van de reparatie moeten natuurlijk wel in verhouding staan tot de aanschafwaarde en de resterende (dag)waarde van het defecte apparaat. Soms is vervangen (helaas) beter dan repareren. Indien nodig zullen adviseren om iets niet te repareren.

Persoonlijke gegevens op defecte computers.
Als een computer niet meer gemaakt kan worden, kunnen we behulpzaam zijn met het exporteren van gegevens (foto’s, documenten, favorieten, afbeeldingen) naar een externe harddisk. Ook als de computer zelf niet meer functioneert of als de gegevensdrager (SDD, Harddisk, HDD) beschadigd is, kunnen middels Data Recovery technieken toch nog vaak de persoonlijke gegevens worden veiliggesteld. Informeer naar de mogelijkheden indien dit gewenst is.

Onderzoek / diagnose van het probleem of defect.
Soms is het niet duidelijk of een storing wordt veroorzaakt door een technisch defect, een defect onderdeel van de desktop computer (of laptop) dan wel door een softwarematig computerprobleem. Een onderzoek of diagnose ter plaatse zal moeten uitwijzen waar de oorzaak ligt. Neem contact op voor een afspraak of maak een online afspraak. Een computerexpert zal op locatie een onderzoek uitvoeren en een diagnose trachten te stellen. Indien mogelijk wordt het probleem direct ter plaatse gerepareerd of verholpen. Als dit niet mogelijk is zullen we de mogelijkheden en vervolgstappen (en kosten) daarvan bespreken.

Technische Dienst
Hardware storingen of defecten aan de apparatuur kunnen worden opgehaald en meegenomen voor reparatie. We doen geen Hardware reparaties op locatie of aan huis.  Je ontvangt vooraf een kosten overzicht. Indien je na het onderzoek afziet van reparatie, worden onderzoekskosten in rekening gebracht.

2. Software problemen

Softwarematige problemen en kosten.
Problemen door virussen, software applicaties of storingen in het besturingssysteem (Android, Windows, Apple) kunnen we vaak ter plaatse oplossen. Je betaalt dan alleen voor de benodigde tijd. Deze wordt berekend per blok van 15 min, met een minimum van 1 uur. In Z-Limburg worden géén voorrijkosten in rekening gebracht.

Indien het probleem niet binnen maximaal 2-3 uur kan worden opgelost, zal het verder worden afgehandeld in onze technische dienst. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een (her)installatie van het besturingssysteem, zoals bijv. Windows 10. Je ontvangt door de monteur ter plaatse een te verwachten kosten plaatje. Indien dit door omstandigheden niet mogelijk is, kan een maximum budget qua kosten bedrag worden afgesproken.

Bij onvoorziene omstandigheden nemen we contact op, bijvoorbeeld als het afgesproken bedrag niet haalbaar blijkt. We zullen er echter alles aan doen om dit te voorkomen en zullen je achteraf nooit met onverwachte kosten confronteren.

Veel voorkomende softwarematige computerproblemen:

  • Computer valt spontaan uit / toont een blauw beeld (BSOD)
  • Programma loopt vast of bevriest
  • Computer blijft opnieuw opstarten
  • ‘Google’ ziet er op opeens anders uit. Zoekresultaten komen uit ander bron.
  • Geen verbinding met Internet
  • Computer is zeer traag geworden
  • Windows foutmeldingen
  • Email problemen (er komt geen mail binnen of email wordt niet verstuurd)
  • Computer reageert niet meer
  • PC besmet met Virus, Malware, Ransomware, Scareware of Adware

Wat we nog meer doen?

Hier vind je meer informatie over onze Computerservice Aan Huis.
Extra diensten voor bedrijven en ondernemers.